conversie optimalisatie/verbetering door de webdesign student

Conversie optimalisatie

Haal meer uit de huidige bezoekers van de website! Met de ervaringen opgedaan bij de grootste ondernemingen.

Conversie gerichte websites

U bent loodgieter en heeft een nieuwe website nodig, het hoofddoel van deze website is dat er meer offerte aanvragen binnenkomen voor u. Zodoende kunt u uw onderneming laten groeien. Dit geldt uiteraard niet alleen voor loodgieters, maar ook of u een schilder bent, een verhuisbedrijf heeft of u een honden uitlaatservice heeft. Met name voor e-commerce websites is het een must!

Het doel van deze websites is dat deze u helpen aan een voorspoedige toekomst, meer offerte aanvragen en meer inkomsten. Vaak wordt er alleen gedacht aan zoekmachine optimalisatie en dat enkel dit de offerte aanvragen of sales kan verhogen maar niets is minder waar. Ontvangt u 1000 bezoekers op uw website maar is de website bar en bar slecht. Dan zullen deze 1000 bezoekers zo de website weer verlaten.

Hoe zorgen jullie voor meer sales op mijn website?

Wij hebben verschillende studenten die ervaring hebben opgedaan bij grote ondernemingen, denk hierbij aan Amazon, Ebay, Booking.com, Google en verschillende andere partijen. Op deze websites is het voornaamste doel om meer conversie te drijven over het alsmaar groeiende aantal bezoekers. Er zijn bij deze ondernemingen meerdere manieren waarop er wordt ingespeeld op conversie verbetering.

Het belangrijkste bij conversie verbetering is dat u precies weet wat de bezoeker op de website wilt, wat zoekt deze bezoeker en kan de bezoeker alles vinden? Dit is te realiseren op verschillende manieren, wij gaan uw bezoekers analyseren.

Samen met u stellen wij een aantal doelen op. Een doel zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat u wilt dat bezoekers binnen 3 klikken een product op uw webshop kunnen bestellen.

Wij gaan door middel van motion captioning bekijken wat het pad is van de bezoekers op de website of webshop, aan de hand hiervan kunnen wij zien of alles goed te vinden is. Door middel van heatmap tracking zien we waar bezoekers het meest op klikken. Klikken ze op de juiste link, op de juiste knop, of komen ze steeds op de verkeerde pagina terecht?

Wanneer wij zien dat bezoekers niet op het juiste pad komen, en de doelen momenteel niet behaald worden dan gaan we experimenteren met de website of webshop om zodoende te kijken of het doel behaald kan worden.

Heatmapping voor conversie verbetering
AB testen vergroten de kans op meer conversie

Ben ik een proefkonijn??

Ja eigenlijk is de website of webshop een proefkonijn. Wij gaan op iedere website experimenteren door middel van AB testen en Multivariatie testen. Dat betekend dat er meerdere versies van de website online komen. In het geval van een AB test werkt het als volgt.

Bij een AB test worden er twee versies van een pagina gemaakt, we zien een website met een oranje header en een website met een groene header. Van het totale aantal bezoekers op de website zullen de bezoekers verdeeld worden. 50% van de bezoekers zien variant A en 50% van de bezoekers zien variant B. Bij deze test wordt een doel gesteld en zal er worden gekeken welke variant het doel het meeste behaald. De variant die het meest succesvol is heeft dan gewonnen en na dit experiment zullen er nog veel meer experimenten op de website volgen.

Klanten die al profiteren van conversie optimalisatie

Multivariatie testen

Multivariatie testen zijn experimenten waarbij niet enkel de focus ligt op twee varianten maar waarbij meerdere onderdelen tegelijk worden getest. Het voordeel hiervan is dat er tegelijk meerdere elementen getest kunnen worden. Het grote nadeel is enkel dat het in sommige uitzonderlijke gevallen niet accuraat kan zijn en het kan betekenen dat data uit deze testen niet geheel goed gemeten is.

Mijn variatie verbeterd niet de conversie en is negatief!?!? Wat nu!?

Geen paniek! Al eeuwen wordt er gezegd dat je kan leren van fouten. Het is in het geval van conversie verbetering dan ook uiterst belangrijk wat de bezoekers op de website of webshop willen. Maar ook wat ze NIET willen natuurlijk. Door te weten welke richting je niet op moet gaan weet je ook welke richting je op moet gaan om succesvol te worden.

Multivariatie testen conversie optimalisatie

Helaas! Het formulier werd niet gevonden.

Waarom was het ook alweer zo belangrijk?

Het is belangrijk om de bezoekers op de website te geven wat zij willen, willen de bezoekers informatie krijgen over een dienst, willen zij een dienst bestellen of een product bestellen? Al deze onderdelen zijn conversies en converterende bezoekers op de website. Het is maar wat het doel van de website is.

Voor de E-Commerce branche is het uiterst belangrijk dat bezoekers zo eenvoudig mogelijk een sale kunnen maken op de website, maar een doel kan ook zijn dat bezoekers beter geïnformeerd worden waardoor producten niet steeds worden geretourneerd.

Wilt u meer leren over conversie optimalisatie? Raadpleeg dan nu een van onze specialisten!